Ik zeil in Zeeland

Ik zeil in Zeeland
Mijn boek: "Ik zeil in Zeeland"

zondag 25 december 2016

Nieuwe antennemast


Op onze overheid zal ik nog lang kunnen wachten vrees ik.
Ik deed een aanvraag voor mijn vlaggenbrief op 7 november. Dit om daarmee een nieuwe machtiging voor mijn marifoon aan te vragen bij het BIPT.
Pas als dit alles in orde is, wou ik mijn marifoon installeren in mijn nieuwe boot.
Maar de administratieve mallemolen rekt het nogal, met mijn vlaggenbrief, en mijn geduld raakt op.
Ik mailde alvast naar de betrokken instantie om even beleefd mijn mening te ventileren, en trok daarna naar onze FS26 om de antennemast, en de marifoon, te installeren.

kunststof stekker voor de antenne
Ik installeerde een kunststof stekker voor de antenne, een kunststof stekker voor het zonnepaneel, en trok de nodige kabels voor deze stekkers.
De antennemast monteerde ik tegen de zeereling met 4 U-beugels. De radar reflector op deze antennemast hangt nu wat steviger dan de vorige versie op mijn FS22.

De marifoon kreeg een plaatsje, krek zoals het ook was in mijn Friendship 22.



Mijn handige vriendin maakte opnieuw opbergzakjes op maat - 'Made by Katja', en die zijn super geslaagd!








Ook plaatste ik al een eerste 12V stopcontact voor de koelbox.  dat stopcontact zit 'tussen' het trapje, een beetje weg gestoken.

Mijn kluslijst was nog wel een stuk langer, maar de daglicht periode was er wat te kort voor.

De kerstvakantie duurt nog wel even, dus ik heb nog wat tijd voor de rest van die lijst :D





Radarreflector opgehangen met een
wat zwaarder aluminium profiel en
twee inox spanbanden



De nieuwe antennemast

Beetje creatief omgaan met U-beugels


kleine laadregelaar voor zonnepaneel

Handige plek voor de marifoon



Geen opmerkingen:

Een reactie posten